Лайфхаки для підприємців:
як зробити бізнес зручнішим та прибутковішим
PROMO
Бізнес — складна штука. Але є сервіси, які здатні значно спростити його ведення, зробити ефективнішим та прибутковішим. Відразу декілька таких підприємцям пропонує Приватбанк. Він вже понад чверть століття тісно співпрацює з компаніями різних масштабів із різних галузей, постійно запроваджуючи для них нові інноваційні рішення. Навіть сьогодні — в надскладний час, коли весь бізнес стикається з наслідками повномасштабної війни, яку розв’язала росія, банк всіляко намагається полегшити життя бізнесменам. Разом із «Приватом» ми розкажемо, які саме сервіси здатні це зробити.
1. Додаток «Термінал»
«Термінал» — сервіс, який створено, насамперед, для малого та мобільного бізнесу. Він дозволяє приймати оплату за товар чи послуги через смартфон. Чому це дуже цікаво?
Українці активно переходять на безготівковий розрахунок. Так, розв‘язана росією війна трохи скорегувала цей процес, але загалом тренд неминучий — паперові гроші здають свої позиції. І це чудово, бо розрахунок банківськими картками зручніший і безпечніший як для самих покупців, так і бізнесменів.
«Термінал» надає бізнесу можливість приймати оплату картками зручно і без додаткового обладнання. Він перетворює на POS-термінал будь-який смартфон, що працює на OS Android 8.0 і вище та обладнаний NFC-модулем. Тобто більшість сучасних гаджетів. Працює такий термінал так само, як і класичний. Тільки суму продавець набирає не на пристрої, а в додатку. Далі процес без змін: покупець прикладає картку чи гаджет до смартфона, відбувається обмін даними, надходить відповідь від процесингового центру про успішність транзакції. Чек покупцю надсилається на додаток (Viber, Telegram, WhatsApp) або e-mail в один клік.
Це досить зручно, адже смартфон завжди є в кишені продавця, кур'єра, адміністратора, водія.
Вони встановлюють додаток на свої гаджети, а власник компанії дає їм дозвіл на прийом оплати в особистому кабінеті додатку.
«Термінал» завантажується за хвилину і ви вже готові приймати оплату. Приємно і те, що абонплати за користування додатком немає. Діє тільки базова комісія з еквайрингу: 1,3% за платіж за всіма картками.
«Термінал» особливо актуальний сьогодні — в умовах постійних відключень електроенергії. У листопаді, коли це питання постало особливо гостро, кількість активних користувачів сервісу зросла на 32%, порівнюючи з жовтнем, а кількість оплат безконтактними картками та гаджетами через «Термінал» зросла на 17%. Переваги застосунку вже оцінили понад 15 000 підприємців. Із моменту запуску сервісу (14.12.2021) обіг коштів через нього перевищив 1,2 мільярд гривень.
Протягом 2022 року «Приват» активно оновлював сервіс, реалізував функції шерингу чеків, мультимерчанту і не тільки, а найближчим часом планує додати програмний РРО та ще декілька корисних фічів.
2. Сервіс «Каса»
Із початку 2022 року запрацював закон, який зобов’язує використовувати касові апарати всіх підприємців, які здійснюють розрахункові операції. Для бізнесу запровадження ПРРО - це додаткові витрати. Добре, що є Приватбанк і його сервіс «Каса», який дозволяє їх значно зменшити. По суті це додаток ПРРО, який встановлений на банківський термінал.
Пару слів про ПРРО, або «програмний реєстратор розрахункових операцій». Він може бути трьох видів.
Перший — суто софтверний, який використовується на смартфоні або планшеті. Варіант цікавий, але гаджети не друкують чеки, до яких звикли покупці. Можна лише надіслати чек чи його ідентифікатор на електронну пошту або месенджер, що не завжди зручно. Другий — суто апаратний. Такий РРО відразу після проведення операції фіскалізує та друкує чеки, які потім зберігаються в його захищеній пам'яті. Тут недолік в тому, що треба орендувати сам апарат та програмне забезпечення для нього.
Є також третій варіант. Це універсальне рішення, яке пропонує Приватбанк у своєму сервісі «Каса». Два в одному: додаток, вбудований у сучасний POS-термінал на Android, який при цьому виконує функцію касового апарата. Продаж товарів, оформлення інкасації, внесення до каси готівки для розміну – усе це можна робити через один пристрій.
Вартість користування сервісом закладено в тарифі з еквайрингу. Тобто, замовивши послугу еквайрингу, крім POS-терміналу, компанія отримує касовий апарат, що дозволяє заощаджувати майже 10 000 гривень щороку: вартість оренди апаратного РРО приблизно 300 грн/міс або 3 600 грн/рік, касового ПЗ — від 500 грн/міс або 6 000 грн/рік. Цією можливістю вже користуються понад 3000 підприємців.
3. Оплата частинами
Сервіс, який особливо не потребує представлення.
«Оплата частинами» працює як безвідсоткова розстрочка. З її допомогою можна розбити ціну товару на декілька платежів рівними сумами. Максимальна розстрочка – 24 місяці або 25 платежів із урахуванням першого.
Перевага від використання сервісу для покупця зрозуміла — він може придбати річ, значно полегшивши навантаження на свій гаманець. Це особливо відчутно, коли мова йде про великі придбання. Вигода для продавця в тому, що навіть недешеві речі стають для покупців доступнішими. Це, відповідно, збільшує обсяг продажів, клієнтопотік, середній чек та прибуток. Все просто.
Лише цього року обсяг продажів через «Оплату частинами» склав 4,8 мільярди гривень.
До речі, аби зробити послугу ще зручнішою, «Приват» створив ще один сервіс — «Інвойс». Він дозволяє підприємцям продавати товари в кредит «Оплата частинами» або «Миттєва розстрочка» (платна розстрочка від Приватбанку). Завдяки йому рахунок на купівлю товару в розстрочку можна виставити клієнту безпосередньо через Приват24. Особливо «Інвойс» стане у нагоді невеликим бізнесам, у яких немає POS-терміналів. Але, знову ж таки, в умовах періодичних відключень світла він буде корисний всім підприємцям без виключення.
4. Сервіс «Готівка на касі»
Цей сервіс дозволяє покупцю зняти готівку з картки Visa та Mastercard на касі торгової точки (за допомогою терміналу), попередньо купивши товар чи послугу. Незалежно від суми чека, зняти можна до 6000 гривень. Тобто покупцю, якому потрібен кеш, не треба шукати банкомат і стояти в черзі до нього. Достатньо завітати до магазину, придбати щось корисне та замовити готівку у касира. Зручно. Тим паче, що сервіс працює у магазинах більшості великих українських ритейлерів, таких як «Сільпо», «Фора», Fozzy, «АТБ», Аврора, Varus, Novus, Сім23, Thrash! та інших.
Зі свого боку, торговець, який підключив сервіс, отримує:
✅ Більший клієнтопотік, адже усі люди, які стоять у черзі до банкомата, прийдуть до нього;
✅ Зменшення витрат на інкасацію через зменшення обсягів готівки на касах;
✅ Більше продажів, адже сервісом можуть скористатися лише клієнти, які здійснюють покупки;
✅ Лояльність клієнтів, адже їм буде запропоновано сервіс, який не має аналогів в Україні, але популярний за кордоном.
Протягом 2022 року завдяки сервісу «Готівка на касі» покупці отримали на руки майже 10 мільярдів гривень готівки. На початку повномасштабного російського військового вторгнення він відіграв суттєву роль у забезпеченні населення готівкою.
Корисний сервіс для кафе, ресторанів та інших компаній зі сфери обслуговування. Він дозволяє отримувати чайові від клієнтів через POS-термінал. Працює дуже просто. Під час розрахунку працівник закладу після введення сум замовлення та чайових спочатку проводить через термінал свою картку (на яку він отримує чайові), а потім картку клієнта. Після цього до оплати останньому висвітиться загальна сума разом із чайовими.
Послуга доступна для клієнтів, які користуються еквайрингом від Приватбанку. При її підключенні банк оновлює програмне забезпечення POS-термінала, після чого в ньому з’являється функція «Оплата з чайовими». Cashless-чайовими вже користуються майже 17 000 ресторанів і кафе.